viologika proionta tilefono CONTACT 2310.452.420 viologika proionta login LOGIN viologika proionta wishlist WISHLIST
βιολογικα προιονταβιολογικα προιοντα

Χορτοφαγική διατροφή

Μοιραστείτε τοfacebook icontwitter icongplus icon
CityBioFarm - Χορτοφαγική διατροφή

Τι είναι η χορτοφαγία;

Η χορτοφαγία είναι μια διατροφική συμπεριφορά, μια στάση ζωής για πολλούς , που εκφράζει μια βαθιά φιλοσοφία τους . Χαρακτηρίζεται από τη μη κατανάλωση κρέατος, πουλερικών ή  και των υποπροϊόντων τους. Άλλες μορφές χορτοφαγίας αποκλείουν τα ψάρια – θαλασσινά, τα γαλακτοκομικά, τα αυγά και το μέλι.       


Σε ποιους απευθύνεται;

Μία καλά σχεδιασμένη χορτοφαγική διατροφή είναι κατάλληλη για όλα τα εξελικτικά στάδια του κύκλου ζωής του ανθρώπου, συμπεριλαμβανομένης της παιδικής ηλικίας, της εφηβείας, της εγκυμοσύνης, της γαλουχίας, ενώ είναι επίσης κατάλληλη και για αθλητές.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα μιας χορτοφαγικής διατροφής;

Τα πλεονεκτήματα των χορτοφαγικών διαιτών ποικίλουν και περιλαμβάνουν την πρόληψη και την διαχείριση–αντιμετώπιση ασθενειών συμπεριλαμβανομένων των παρακάτω:

  • Αθηροσκλήρωση
  • Σακχαρώδης Διαβήτης Τύπου ΙΙ
  • Παχυσαρκία
  • Είδη Καρκίνων
  • Οστεοπόρωση
  • Υπέρταση

Τα  πλεονεκτήματα των χορτοφαγικών διαιτών συνοψίζονται στα παρακάτω σημεία:

  • Υψηλή πρόσληψη φυτικών ινών, μαγνησίου, φωσφόρου, βιταμίνης C και Ε, φυλλικού οξέος, καροτενοϊδών, φλαβονοειδών και άλλων φυτοχημικών.
  • Χαμηλή πρόσληψη κορεσμένου λίπους και τροφικής χοληστερόλης.
χορτοφαγικη διατροφη

Ποιες είναι διατροφικές ελλείψεις μιας χορτοφαγικής διατροφής;

Απαραίτητη προϋπόθεση για να αποφευχθούν προβλήματα υγείας είναι να υπάρχει πληρότητα στα θρεπτικά συστατικά αναπληρώνοντας την έλλειψη των ζωικών τροφών από την καθημερινή διατροφή του χορτοφάγου. Όσοι  ακολουθούν χορτοφαγική διατροφή  αντιμετωπίζουν αυξημένες πιθανότητες να έχουν ελλείψεις από τα παρακάτω συστατικά:

  • Πρωτείνες-αμινοξέα
  • Ω3 λιπαρά οξέα
  • Σίδηρο
  • Βιταμίνη Β12
  • Ιώδιο
  • Ασβέστιο
  • Βιταμίνη D
  • Ψευδάργυρο


Συμβουλές-Διατροφική παρέμβαση για χορτοφάγους


Τρώτε ισορροπημένα γεύματα και θρεπτικές τροφές: Αποκαλούμε συχνά τον εαυτό μας «χορτοφάγο» χωρίς όμως να γνωρίζουμε αν η διατροφή που ακολουθούμε είναι ισορροπημένη. Οι τηγανητές πατάτες, για παράδειγμα, και τα γλυκά δεν θεωρούνται δείγματα ισορροπημένης χορτοφαγικής διατροφής. Καλό είναι, λοιπόν, πριν ξεκινήσουμε μία τέτοια διατροφή , να μιλήσουμε πρώτα με κάποιον ειδικό διαιτολόγο-διατροφολόγο που θα μας συμβουλεύσει ως προς το διατροφικό πρόγραμμα που θα πρέπει να ακολουθήσουμε.

Στη φυτική διατροφή οι πρωτεϊνικές πηγές είναι τα λαχανικά, τα όσπρια, τα δημητριακά και οι ξηροί καρποί. Η ομάδα τροφίμων που είναι πιο πλούσια σε πρωτεΐνη είναι τα όσπρια. Οι φυτικές πρωτεΐνες αν και δεν είναι πλήρης , εάν συνδυαστούν σωστά μας παρέχουν τελικά όλα τα απαραίτητα αμινοξέα. Τέτοιοι συνδυασμοί είναι οι εξής:

  • Όσπρια με ρύζι ή πλιγούρι
  • Όσπρια με σουσάμι ,ταχίνι και σπόρους
  • Φασόλια με ψωμί σταρένιο
  • Ψωμί με φυστικοβούτυρο

Δώστε προσοχή στις πηγές διατροφικού σιδήρου για την αποφυγή αναιμίας.

Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά , οι φακές, τα φασόλια , ο αρακάς , τα δημητριακά ολικής άλεσης είναι πολύ καλές πηγές μη –αιμικού σιδήρου. Ο συνδυασμός  αυτών των τροφών με τροφές που περιέχουν βιταμίνη C βοηθά στην καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για επαρκή κάλυψη του οργανισμού. Επιπλέον, η κατανάλωση τσαγιού ή καφέ συνιστάτε να γίνεται ανάμεσα στα γεύματα της ημέρας, , ενώ η ταυτόχρονη κατανάλωση τροφών που περιέχουν ασβέστιο και σίδηρο πρέπει να αποφεύγεται.

Εμπλουτίστε τη διατροφή σας με τροφές πλούσιες σε ασβέστιο όπως:

  • Τα ξερά και τα κόκκινα φασόλια
  • Το ταχίνι και το σουσάμι
  • Τα ξερά σύκα
  • Τα αμύγδαλα και τα φουντούκια
  • Ο λιναρόσπορος
  • Το γάλα σόγιας εμπλουτισμένο με ασβέστιο
  • Το μπρόκολο, το σπανάκι και το λάχανο
χορτοφαγικη διατροφη

Επειδή η βιταμίνη Β12 βρίσκεται κυρίως σε ζωικά τρόφιμα, στα άτομα που ακολουθούν μια αυστηρά χορτοφαγική διατροφή, συνιστάται η λήψη κάποιου συμπληρώματος , πάντα με την καθοδήγηση του ειδικού διαιτολόγου ή κατανάλωση τροφίμων που είναι εμπλουτισμένα με βιταμίνη Β12.

ΠΗΓΕΣ

https://vegetariannutrition.net/docs/Iron-Vegetarian-Nutrition.pdf

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A7%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%BF%CF%86%CE%B1%CE%B3%CE%AF%CE%B1

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4042564/

(American Dietetic Association, 2009)

(Academy of Nutrition and Dietetics, 2015)

 

ΔΟΥΜΑΝΟΓΛΟΥ ΑΝΝΑ

ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ-ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ

ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ CITY BIO FARM

Δημοφιλη αρθρα

CityBioFarm - Η Διατροφή στην Τρίτη Ηλικία
09.11.2018

Συμβουλες Διατροφής

Η Διατροφή στην Τρίτη Ηλικία

CityBioFarm - Η σημασία των βιολογικών προϊόντων
09.11.2018

Συμβουλες Διατροφής

Η σημασία των βιολογικών προϊόντων

Follow @instagram

βιολογικα προιοντα newsletter

ΚΕΡΝΑΜΕ ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ

Κάντε μια στάση από το κατάστημά μας! Κάθε μέρα κερνάμε βιολογικά! Κάντε εγγραφή στο newsletter για να σας ενημερώνουμε για γευστικές δοκιμές, μαγειρικές επιδείξεις από τον Chef μας, παρουσιάσεις από ειδικούς διαιτολόγους και γυμναστές! Μείνετε συντονισμένοι...

Θέλουμε να ακούσουμε τη γνώμη σου! Μοιράσου την μαζί μας!

καταστημα βιολογικων προιοντων θεσσαλονικη facebook FACEBOOK καταστημα βιολογικων προιοντων θεσσαλονικη instagram INSTAGRAM
Your Saved Item (0)